نویسندگان:
مهدی قربانخانی1 ، ساناز کیخا2 .1دانشجوی دکتری سنجش و اندازهگیری، دانشگاه تهران، تهران، ایران
2کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند،ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی رابطه انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی با نقش میانجیگری سرمایه روانشناختی در دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهر چابهار انجام شد روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود جامعه آماری پژوهش، شامل 401 دانش آموز دختر متوسطه دوره دوم شهر چابهار بود حجم نمونه با توجه به جدول مورگان 196 نفر در نظر گرفته شد روش نمونه گیری به صورت تصادفی خوشه ای بود آزمودنی ها به پرسشنامه های عملکرد تحصیلی درتاج 1383 ، انگیزه پیشرفت گیزلی 1971 و سرمایه روانشناختی لوتانز 2007 پاسخ دادند نتایج نشان داد که بین انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی با نقش میانجیگری سرمایه روانشناختی، رابطه وجود دارد رابطه مستقیم انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی 0/20، رابطه غیرمستقیم با توجه به نقش میانجی سرمایه روانشناختی 0/07 است