نویسندگان:
امین الله خلیلی1 ، زهره تقی زاده شول2 .1دانشگاه شهید چمران اهواز ،اهواز، ایران
2کارشناس ارشد روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر اثربخشی آموزش برون ریزی هیجانات به صورت نوشتاری بر کاهش نشانه های پرخاشگری نوجوانان دارای اختلال سلوک است نمونه مورد بررسی 20 نفر نوجوان مقطع دبیرستان منطقه 4 تهران می باشند که با شیوه ی غربالگری انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش 10 نفر و کنترل 10 نفر جای گیری شدند به منظور اندازه گیری اختلال سلوک از پرسشنامه CS 4 همینطور برای برآورد میزان نشانه های پرخاشگری از سیاه خشم باعدی 1395 بهره گرفته شد پس از جمع آوری داده ها و تحلیل آنها با نسخه ی 21 نرم افزار آماری SPSS ، آزمون تحلیل کواریانس به منظور بررسی تفاوت میانگین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل به واسطه آموزش برون ریزی هیجانات نوشتاری استفاده گردید یافته های پژوهش نشان داد آموزش و اجرای برون ریزی هیجانی باعث کاهش نشانه های پرخاشگری آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شد