نویسندگان:
مهدی نداف1 ، حمیدرضا عابدی2 .1دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
2لیسانس علوم تربیتی
چکیده فارسی: امروزه ریاضی را به عنوان یکی از دروس پایه و مادر، برای سایر علوم می دانند زیرا بیشترین کاربرد را هم در منظر تئوری و هم عملی داراست از آنجایی که فهم ریاضی و استفاده از آن همواره مشکلی بزرگ برای دانش آموزان و فراگیران بوده و هست، بحث چگونگی یادگیری و یاددهی ریاضی یا به عبارت دیگر نحوه تدریس ریاضیات در مدارس، از مهمترین بحث های مربوط به ریاضیات است؛ لذا همواره معلمان و مدرسان به دنبال آن بوده اند تا بتوانند بهترین روش ها و برنامه ریزی ها را برای تدریس هر چه بهتر در کلاس درس ریاضی داشته باشند تا به این طریق تمامی مفاهیم و موضوعات ریاضی را به فراگیران منتقل دهند در این نوشتار که به روش مروری و با استناد به منابع کتابخانه ای جمع آوری شده است، سعی بر آن بوده تا به بررسی روش ها و برنامه ریزی های صحیح در تدریس ریاضیات بپردازیم و در پایان نیز پیشنهاداتی برای تدریس هر چه بهتر در ریاضی آورده شده است به امید آنکه بتوان معلمانی تواناتر و آگاه تر در درس ریاضی پرورش داد و آینده ای بهتر برای فرزندان این مرز و بوم رقم زد