نویسندگان:
امیر پوراحمدعلی1 ، محمد بخت آور2 .1دانشگاه هرمزگان
2دکتری روان شناسی کودک ، نوجوان و خانواده، دانشگاه BDU
چکیده فارسی: تاثیر آموزش گروهی فرزند پروری مثبت بر شیوه های فرزند پروری مادر از دید مادر پرداخته شده است در این مطالعه دو گروه آزمایش و کنترل وجود داشت که گروه کنترل 30 نفر و گروه آزمایش 33 نفر، به مدت 5 / 1 ماه در موقعیت مرکز مشاوره تحت آموزش قرار گرفتند همچنین از پرسشنامه های علائم مرضی کودکان 4 CSI ، گزارش کودک از رفتار والدین CRPBI C و سبک ها و ابعاد فرزندپروری رابینسون و همکاران استفاده شد روش تحقیق شبه آزمایشی و نمونه ها از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید یافته ها نشان داد که در پس آزمون، در نمره نشانه های بیش فعالی و نمره ی کل شیوه فرزندپروری و گزارش کودک از رفتار مادر، گروه آزمایش نمره ی کمتری در پس آزمون نشان داد در کل به نظر می رسد که آموزش گروهی فرزندپروری مثبت یک مداخله معنادار و کارآمد است همچنین نتایج نوید تعمیم این آموزش در زندگی واقعی خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی را می دهد