نویسندگان:
علی اکبر شیخی فینی1 ، محمد بخت آور2 .1عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان و ریاست دانشگاه
2دکتری روان شناسی کودک ، نوجوان و خانواده، دانشگاه BDU
چکیده فارسی: در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش گروهی فرزند پروری مثبت بر هر یک از زیر مقیاس های شیوه فرزند پروری مادر پرداخته شده است در این مطالعه دو گروه آزمایش و کنترل وجود داشت که گروه کنترل 30 نفر و گروه آزمایش 33 نفر، به مدت 1/5 ماه در موقعیت مرکز مشاوره تحت آموزش قرار گرفتند همچنین از پرسشنامه های علائم مرضی کودکان 4 CSI ، گزارش کودک از رفتار والدین CRPBI C و سبک ها و ابعاد فرزندپروری رابینسون و همکاران استفاده شد روش تحقیق شبه آزمایشی و نمونه ها از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید یافته ها نشان داد در زیر مقیاس شیوه فرزند پروری زیر مقیاس های غیر استدلالی / تنبیهی و استقلال ، گروه آزمایش در پس آزمون تفاوت معناداری وجود نداشت به نظر می رسد که آموزش گروهی فرزندپروری مثبت یک مداخله معنادار و کارآمد است همچنین نتایج نوید تعمیم این آموزش در زندگی واقعی خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی را می دهد