نویسندگان:
حسین زینلی پور1 ، مریم صمدی طاهرگورابی2 ، محمد فرپور3 .1دانشگاه هرمزگان
2کارشناس راهنمایی و مشاوره
3کارشناس راهنمایی و مشاوره
چکیده فارسی: مطالعه حاضر، با هدف بررسی میزان تاثیر اختلال نقص توجه / بیش فعالی بر روی مهارت خواندن، نوشتن، عملکرد تحصیلی و در کل یادگیری دانش آموزان است روش: در این پژوهش از روش تحقیق کتابخانه ای استفاده شده است اختلال نقص توجه /بیش فعالی یک اختلال رفتاری رشدی است که غالبا0 از سن 7 سالگی شروع می شود و با نشانه هایی نظیر کوتاهی دامنه توجه مشکل در تمرکز حواس پرتی فعالیت بدنی غیر معمول رفتارهای تکانشی یا ترکیبی از این موارد همراه است این دانش آموزان به سادگی تمرکز حواس شان را از دست می دهند از این رو گوش دادن به حرفه ای معلم و یا انجام دادن تکالیف برایشان بسیار دشوار است دامنه توجه این دانش آموزان بسیار محدود است بنابراین به سرعت حواسشان پرت می شود و به کوچکترین محرک بیرونی واکنش نشان می دهند در نتیجه عملکرد تحصیلی آنان پایین می آید و در یادگیری دچار مشکل می شوند ممکن است این افراد دارای ضریب هوشی بالایی باشند در این صورت ممکن است به خاطر عملکرد عالی دانش آموزان اختلال قابل تشخیص نباشد یا همراه با اختلال های یادگیری باشد