نویسندگان:
محسن نظرزاده زارع1 ، هدیه نیسی2 .1دانشگاه تهران
2دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س ، اهواز
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش شناخت بهتر و بیشتر اختلال بیش فعالی، علائم و نشانه های آن و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی برای والدین، معلمان و سایر افرادی که به نحوی با کودکان دارای اختلال بیش فعالی در تعامل هستند، می باشد تا با شناخت بهتر ویژگی های این کودکان، بتوانند با آن ها تعاملی سازنده داشته باشند و از مشکلات متعددی که این کودکان با آن ها دست و پنجه نرم می کنند،کاسته شود علاوه بر این موارد در این پژوهش روش های تدریس ویژه برای دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی گفته که برای گردآوری اطلاعات موجود از روش کتابخانه ای استفاده شده است اختلال بیش فعالی غالبا قبل از 7 سالگی شروع می شود معمولا بسیاری از گزارش های معلمان و بعضی اوقات والدین کودکانی که دارای این اختلال هستند می تواند گزینه خوبی برای کمک به تشخیص اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی باشد در صورتی که این نوع اختلال مورد بی توجهی قرار گیرد یا برخورد درستی با افراد دارای این نوع اختلال صورت نگیرد، می تواند آسیب های جبران ناپذیری بر عملکرد فردی و تحصیلی کودکان بگذارد که تا حدودی زندگی آن ها را مختل میکند