نویسندگان:
جعفر امیری فرح آبادی1 ، امیر امیدی نظم آبادی2 ، فائزه فرهادیان3 .1علوم تربیتی-دانشکده علوم تربتی و روانشناسی-دانشگاه شهید بهشتی تهران
2کارشناس ارشد دانشگاه شهید بهشتی،تهران
3کارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبایی،تهران
چکیده فارسی: دسترسی و تسلط بر تکنولوژیهای ارتباطاتی و اطلاعاتی و بهره گیری از آن در امر استراتژیک و مهم آموزش و تربیت نیروی انسانی، خود یکی از مولفه های مهم قدرت در عصر حاضر محسوب میشود شناخت تاثیر آموزش الکترونیکی بر سازمان و همچنین مزایای آن، از لحاظ پیوند دادن سیستمهای آموزش الکترونیکی به عوامل موفقیت آن دارای اهمیت فراوانی است هدف این پژوهش یافتن عوامل موثر بر تاثیرات فردی کاربر آموزش مجازی پرسنل بانک تجارت میباشد پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از نظر نوع روش توصیفی مقطعی بوده و شرکت کنندگان به روش نمونهگیری تصادفی ساده متناسب با توجه به تعداد کل پرسنل بانک تجارت از فرمول کوکران 376 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاند ابزار جمع آوری داده در تحقیق پرسشنامه میباشد و برای بررسی نظرات پاسخ دهندگان از طیف لیکرت 7تایی استفاده میگردد مدل پژوهشی پیشنهادی شامل 13سازه است: تعاملات دانش پذیر با دیگران، تنوع در ارزیابی، سازگاری، کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم، اضطراب یادگیری با کامپیوتر، پشتیبانی مدیریت، تجربه قبلی، رضایت درک شده کاربر، سودآوری درک شده کاربر، درک سهولت استفاده، کاربرد و تاثیر فردی کاربر به منظور تجریه تحلیل داده ها از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار smartpls استفاده شد نتایج فرضیات تحقیق حاکی از تائید همه فرضیات به استثنای فرضیات 3، 4، 5، 13، 14، 15، 19 را دارد