نویسندگان:
پری مشایخ1 ، عبداله علی اسماعیلی2 .1دانشگاه اصفهان
2گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل
چکیده فارسی: هدف از اجرای تحقیق بررسی تاثیر بازی ستاره بر توجه انتخابی، حافظه ی فعال، سرعت پردازش و استدلال ادراکی دانش آموزان پسر دبستانی شهرستان بابل بود روش تحقیق به کار رفته از نوع نیمه تجربی شامل دانش آموزان پسر اول ابتدایی بود این دانش آموزان از یکی از مدارس آموزشی شهرستان بابل به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند پس از مطالعه پرونده های تحصیلی این دانشآموزان، 24 دانش آموز پسر اول ابتدایی که وضعیت همگن تری داشتند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 12 نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند گروه تجربی در معرض یک دوره برنامه بازی ستاره، 11 جلسه ای قرار گرفتند قبل و بعد از دوره تمرینی میزان توجه و سرعت پردازش افراد گروه نمونه به وسیله مقیاس هوشی وکسلر 4 اندازه گیری شد مقایسه داده های پیش آزمون و پس آزمون در هر گروه با تحلیل کواریانس انجام گردید نتایج این تحقیق نشان داد که بازی ستاره با اطمینان 99 درصد باعث افزایش معنادار P= /001 درک مطلب کلامی، حافظه فعال، استدلال ادراکی و سرعت پردازش در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شده است