نویسندگان:
شهیده حسینی1 ، مینا محبی2 ، فاطمه علیزاده مارالانی3 .1دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی
2دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی، دانشگاه تبریز،
3کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه تبریز،
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی پایایی و تحلیل عاملی تاییدی پرسشنامه حساسیت به عدالت در دانش آموزان پسر بود جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه هفتم و هشتم در سال تحصیلی 1396 97 در شهرستان تبریز بود نمونه پژوهش 349 دانش آموز بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ا ی انتخاب شدند ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامه حساسیت به عدالت بوندو و السنر، 2015 بود از ضرایب پایایی و تحلیل عامل تاییدی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد نتایج پژوهش حاضر نشان داد که پرسشنامه حساسیت به عدالت از همسانی درونی نسبتا0 مطلوبی برخوردار است همچنین، نتایج تحلیل عامل تاییدی پرسشنامه حساسیت به عدالت نشان داد که الگوی سه عاملی این مقیاس بعد از انجام اصلاحات در سطح خوبی AGFI=0/96 برازنده داده ها است و در نمونه دانش آموزان پسر قابل استفاده است بنابراین، پرسشنامه حساسیت به عدالت ابزاری معتبر و پایا است و میتواند برای پژوهشگرانی که علاقمند به مطالعه در این زمینه هستند، ابزار مفیدی باشد