نویسندگان:
رضا بغدادچی1 ، فریبا درتاج2 .1دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه علوم تحقیقات واحد بین الملل قشم
2استادیار دانشگاه پیام نور باغین کرمان
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش با سیستم مدیریت یادگیری بر میزان انگیزه پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه معلول جسمی حرکتی در درس زبان انگلیسی بود پژوهش با روش شبه تجربی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه اجرا گردید جامعه آماری دختران سال دوم دبیرستان معلول جسمی حرکتی بودند نمونه پژوهش 50 دانش آموز معلول جسمی حرکتی که داوطلب شرکت در آزمایش بودند 25 نفر در گروه آزمایش و 25 نفر در گروه گواه ابزار استفاده در این پژوهش پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی عبد خدایی 1387 و برای یادگیری از آزمون زبان انگلیسی محقق ساخته برای جمع آوری داده ها استفاده شد نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد بین میانگین نمرات انگیزش پیشرفت تحصیلی و یادگیری در مرحله پس آزمون تفاوت معناداری مشاهده میشود و میانگین تعدیل شده نمرات یادگیری در گروه آزمایش، بالاتر از میانگین تعدیل شده نمرات تعدیل شده نمرات پس آزمون در گروه گواه بود پس آموزش با استفاده از سیستم مدیریت یادگیری بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان معلول جسمی حرکتی در درس زبان انگلیسی تاثیر مثبت دارد