نویسندگان:
مهرداد فرهادیان1 ، سمیرا برزگرپیرانفر2 .1استادیار، دانشگاه اصفهان
2کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش ریاضی از طریق بازی بر نگرش ریاضی دانش آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی بود روش پژوهش شبه تجربی از نوع پیش آزمون –پس آزمون با گروه گواه بود جامعه موردمطالعه شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم شهرستان تبریز بود از این جامعه 50 دانش آموز پایه سوم با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه 25 نفری گروه آزمایش و گروه گواه قرار داده شدند گروه آزمایش 8 جلسه یکساعته در هفته از طریق بازی توسط معلم و کمک پژوهشگر آموزش داده شدند در این مدت گروه گواه به طورمعمول آموزش دیدند داده ها با استفاده از پرسشنامه نگرش ریاضی ایکن 1971 جمع آوری شدند با استفاده از تحلیل کوواریانس، داده ها تحلیل شدند نتایج پژوهش نشان داد آموزش از راه بازی بر بهبود هر چهار مولفه نگرش ریاضی لذت بردن، انگیزش، اهمیت دادن و ترس و نگرانی دانش آموزان موثر است