نویسندگان:
محمدرضا بهرنگی بهرنگی1 ، سیده زهرا علیپور2 ، معصومه امیری3 .1عضو هیات علمی
2کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی
3کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی
چکیده فارسی: امروزه سازمان ها، محیط و پدیده های آن پیوسته در حال تغییر و دگرگونی هستند بطوری که آنها تغییرات فراوان و غیر قابل پیش بینی را پذیرفته اند در این نگاه مدیریت به شیوه سنتی نمی تواند محتوای درون وبیرون سازمان ها را بگشاید ،پیش بینی و کنترل کند شکل گیری سازمان های دانش محور توجه به مدیریت دانش و تبدیل سازمان ها به سازمان های یادگیرنده از الزامات سازمان های امروزی است و در این میان توجه به نقش فناوری اطلاعات به عنوان یکی از زیر ساخت های سازمان های یادگیرنده بسیار مهم به شمار می آید پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط میزان استفاده از فناوری اطلاعات با درجه تحقق ابعاد سازمان یادگیرنده از نوع توصیفی در مدیران مدارس ابتدایی انجام شده است جامعه آماری 140 نفر از مدیران با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند برای جمع آوری داده ها از دو نوع پرسشنامه محقق ساخته ، استفاده از فناوری اطلاعات و ابعاد سازمان یادگیرنده استفاده شده است و در بخش آمار استنباطی تحلیل کواریانس به کمک نرم افزار spss استفاده شد یافته های پژوهش نشان داد بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات با مهارت های فردی،مدل های ذهنی،آرمان مشترک یادگیری تیمی،تفکر سیستمی همبستگی معنی دار مثبت وجود دارد