نویسندگان:
محمد دشتی1 ، ناصر محمدی احمدآبادی2 ، نشاط نقوی3 .1کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
2استاد یارگروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
3دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور مرکز تفت
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کارکردهای اجرایی و سبک های مقابله با تنیدگی با اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه بافق انجام گرفت از جامعه آماری 700 نفری مذکور 270 نفر به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و گردآوری داده ها برای این پژوهش توصیفی همبستگی، از طریق سه پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون، نارسایی ها در کنش وری اجرایی و سبک های مقابله با موقعیت های استرس زا انجام شد تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون رابطه معنادار بین همه مولفه های کارکردهای اجرایی و سبک های مقابله با تنیدگی با اضطراب امتحان را تایید نمود