نویسندگان:
پروین کدیور1 ، محسن ذوالقدرنسب2 ، رقیه اسلامی نذیر3 .1استاد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه خوارزمی
2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان
3دبیر آموزش و پرورش مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش تبیین عوامل تاثیر گذار بر ارتقای کیفیت درس کارورزی دانشجویان آموزش ابتدایی پردیس شهید مقصودی بود پژوهش از نوع کیفی و با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شده است جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه با 15 نفر از دانشجو معلمان انجام شده است در بهبود محیط یاددهی یادگیری، شرایط علی درسه بعد، نقش استاد راهنما، معلم راهنما و مدیر مدرسه، کارورزان و راهکارها نیز در سه بعد، بهسازی و آموزش استاد راهنما، معلم راهنما و کارورزان در نظر گرفته شد یافته های تحقیق آشکار ساختند که با بهبود عوامل تاثیر گذار در محیط آموزش و یادگیری دانشگاه فرهنگیان و مدارس کارورزی، کیفیت کارورزی ارتقاء یافته و موجب توسعه حرفه ای دانشجو معلمان می شود