نویسندگان:
یحیی معروفی1 ، فرشاد طهماسبی2 ، امید گجری3 ، سامان اسماعیلی4 .1استاد دانشگاه. دکتری برنامه ریزی درسی
2کارشناس علوم تربیتی
3کارشناس علوم تربیتی
4کارشناس علوم تربیتی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتار های پر خطر تدوین شده است رویکرد این پژوهش کیفی و ملهم از نظریه تفسیری است جمع آوری داده ها از طریق مشاهده تاملی ، عاطفی روانی و آموزشی دانش آموزن مقطع ابتدایی انجام شده است امروزه شیوع رفتارهای پرخطر به یکی از مهمترین دل نگرانی های جوامع بشری تبدیل شده و علیرغم فعالیت های سه دهه گذشته رفتارهای مخاطره آمیز در سطح جهان دارای رشد تصاعدی بوده است ابزار مداخله در این پژوهش برنامه آموزش پیشگیری از رفتارهای پر خطر بود که بصورت کارگاه در دو جلسه برگزار شد یکماه بعد با انجام آزمون دوم، نمونه ها و ارزیابی شدند از طیف لیکرت برای تعیین آگاهی و نگرش استفاده شد % 7 7 نمونه ها قبل از آموزش رفتارهای پر خطر را می شناختند، و تنها 374 % توانستند رفتار پر خطر را از رویکرد دینی و اسلامی تعریف درست نمایند اطلاعات در دو مرحله جمع آوری شد جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تی مستقل ،تی زوج و انالیز واریانس استفاده شد