نویسندگان:
کیوان مرادی1 ، اکبر روحی2 ، شیرین سلیمی3 .1دانشگاه تهران
2کارشناسی ارشد حقوق دادرسی اداری و عضو هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان تهران، دانشجوی دکتری مترجمی زبان دانشگاه علامه طباطبائی
3کارشناسی ارشد حقوق دادرسی اداری و عضو هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان تهران، دانشجوی دکتری مترجمی زبان دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده فارسی: انجام درست کارها از عهده سازمانی برمی آید که مجهز به نظام اداری سالم باشد سازمان های سالم قادر به تصمیم گیری های درست، بجا و مناسب هستند و در ارائه خدمات کارآمد و اثربخش عمل می کنند سلامت سازمانی یکی از شاخص های مهم در ارزشیابی سازمان است در سازمان های سالم، اعضا و کارمندان متعهد، وظیفه شناس و سودمند هستند و از روحیه و عملکرد بالایی برخوردارند یکی از راه های نظارت بر دستگاه های اداری به منظور استقرار سلامت، حاکمیت قانون و تحقق عدالت وجود هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان است لذا هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط سلامت سازمانی با آراء صادره هیات های رسیدگی به تخلفات اداری است بدین منظور ابتدا به تعریف و اهمیت سازمان از دیدگاه مختلف پرداخته، سپس محیط سازمان و سطوح مختلف آن که شامل سه سطح فنی، اداری و نهادی است به تکفیک بررسی می شود در ادامه، مفهوم سلامت سازمانی و ابعاد آن که شامل یگانگی نهادی، نفوذ مدیر، ملاحظه گری، ساخت دهی، پشتیبانی منابع، روحیه و تاکید علمی است موردمطالعه قرار می گیرد در پایان تاثیر آرای صادره هیات های رسیدگی به تخلفات اداری برافزایش سلامت سازمانی بررسی خواهد شد