نویسندگان:
فرهاد سراجی1 ، سمیه میری2 ، داود عبداللهی3 .1 استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینای همدان
2دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام ره دانشگاه مدیریت و حسابداری
3استادراهنما دکتری تخصصی برنامه ریزی آموزشی عضوهییت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام ره دانشگاه مدیریت و حسابداری
چکیده فارسی: بروز رسانی آموزش قرآن به سبب اهمیت آن در کشور ایران از ضروریاتی است که همواره باید مورد واکاوی پویا قرار گیرد و این عرصه همپای دگرگونی های نوین عرصه آموزش باید مورد توجه واقع شود شیوه های سنتی آموزش قرآن که مبتنی بر روخوانی و شرح معانی بودند اگرچه شاید هنوز کارایی نسبی خود را داشته باشند اما با توجه به این که در دنیای امروز با وجود رسانه هایمختلف و فضای بی کران اینترنت، مخاطبان مورد حجمه بی شمار داده ها و معانی گوناگون قرار دارند، برای حفظ و همچنین گسترش معانی قرآنی در میان یادگیرندگان باید از بسترهای نوین استفاده کرد یکی از مهمترین بخش ها استفاده از شیوه های نوین آموزشی در یادگیری قرآن با تکیه بر نظام نوین فناوری های آموزشی است این شیوه آموزشی برنامه ای اجرایی برای استفاده از تمامی امکانات آموزشی بصورتی نظامند و کاربردی و با قابلیت سنجش درآموزش قرآن در اختیار آموزگاران قرار می دهد در دل این شیوه استفاده از ابزار های تصویری برای ارتقای سواد بصری نیز لحاظ شده که با شاخص های مثبت و موثری که در افزایش میزان یادگیری ایجاد می کنند می توانند به عنوان یک ابزار مناسب برایآموزش این منبع غنی انسان ساز بکار بروند