نویسندگان:
مسعود برومند نسب1 ، علی اکبر عجم2 ، فاطمه قاسمی3 .2استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایران
3کارشناسی ارشد، علوم تربیتی، واحد قاینات، دانشگاه آزاد اسلامی، قاینات، ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف اثربخشی روش تدریس بدیعه پردازی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان ششم ابتدا یی شهر گناباد از طریق روش پژوهش شبه آزمایشی به انجام رسیده است جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم شهر گناباد در سال تحصیلی96 95بوده است با استفاده از نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 50 نفر از دانش آموز از بین آنان انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل هر گروه 25 نفر گمارده شدند گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه درگیری تحصیلی شریفی 1391 صورت گرفته است در این پژوهش پایایی پرسشنامه درگیری تحصیلی با استفاده از آلفای کرانباخ 77/0 به دست آمد از تحلیل کوواریانس برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد نتایج نشان داد که تاثیر روش تدریس بدیعه پردازی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان معنادار است نتیجه گیری: با توجه به نتایج، می توان نتیجه گرفت که اگر روش تدریس بدیعه پردازی در مدارس به کارگرقته شود دانش آموزان در درگیری تحصیلی پیشرفت چشمگیری خواهند داشت