نویسندگان:
هدی حمزه1 ، فرشید ضامنی2 .1دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
چکیده فارسی: از آنجا که امروزه، یکی از شاخصهای اصلی سنجش توسعه یافتگی کشورها، سهم یک جامعه در تولید دانش است، ارزیابی عملکرد واحدهای آموزشی و به تبع آن ارتقای کارایی آنها اهمیت دوچندان یافته است ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیاتعلمی، ابزاری مناسب و اثربخش برای دستیابی به اهداف آموزشی تلقی میشود که با بکارگیری آن میتوان میزانکارایی برنامهها و تحقق اهداف را سنجید و بر اساس آن برنامهها را به منظور بهبود آنها تقویت یا ترمیم یا آنها را تغییر داد هدف اصلی این پژوهش ارزیابی دانشجویان از مهارتهای انضباطی اعضای هییت علمی دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعیساری بود این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش، از نوع توصیفی پیمایشی می باشد نتایج نشان داد که ارزیابی دانشجویان از انضباط آموزشی اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی و منابع طبیعی بیشتر از حد متوسط بودهاست بوده است