نویسندگان:
محمد حسین حیدری1 ، هدی حمزه2 ، فرشید ضامنی3 .1عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
2دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
3استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
چکیده فارسی: از آنجا که امروزه، یکی از شاخصهای اصلی سنجش توسعه یافتگی کشورها، سهم یک جامعه در تولید دانش است، ارزی ابی عملکرد واحدهای آموزشی و به تبع آن ارتقای کارایی آنها اهمیت دوچندان یافته است ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی، ابزاری مناسب و اثربخش برای دستیابی به اهداف آموزشی تلقی میشود که با بکارگیری آن میتوان میزان کارایی برنامهها و تحقق اهداف راسنجید و بر اساس آن برنامهها را به منظور بهبود آنها تقویت ی ا ترم یم ی ا آنها را تغیی ر داد هدف اصل ی ای ن پژوهش ارزی ابی دانشجویان از مهارتهای تخصصی اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی و منابع طبیعی ساری بوده است ای ن پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش، از نوع توصیفی پیمایشی می باشد نتایج نشان داد که مهارت ها ی تخصصی اعضا ی هی ات علمی دانشکدههای کشاورزی و منابع طبیعی بیشتر از حد متوسط بوده است