نویسندگان:
حسنعلی بختیار نصرآبادی1 ، هدی حمزه2 ، فرشید ضامنی3 .2دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
3استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
چکیده فارسی: از آنجا که امروزه، یکی از شاخصهای اصلی سنجش توسعه یافتگی کشورها، سهم یک جامعه در تولید دانش است، ارزی ابی عملکرد واحدهای آموزشی و به تبع آن ارتقای کارایی آنها اهمیت دوچندان یافته است ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیاتعلمی، ابزاری مناسب و اثربخش برای دستیابی به اهداف آموزشی تلقی میشود که با بکارگیری آن میتوان میزان کارایی برنامهها و تحقق اهداف راسنجید و بر اساس آن برنامهها را به منظور بهبود آنها تقویت ی ا ترم یم ی ا آنها را تغیی ر داد هدف اصل ی ای ن پژوهش ارزی ابی دانشجویان از مهارتهای تدریس اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی و منابع طبیعی ساری بوده است این پژوهش از نظر هدفاز نوع کاربردی و از لحاظ روش، از نوع توصیفی پیمایشی می باشد نتایج نشان داد که مهارتهای عملکردی و مهارت ها ی تدر یس اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی و منابع طبیعی بیشتر از حد متوسط بوده است