نویسندگان:
زهره قلاوند1 ، مهران فدایی نیا2 ، جواد جامی3 ، جواد شاره4 ، مصطفی طالبی5 .2آموزگار، اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس، استان گلستان
3آموزگار، اداره آموزش و پرورش شهرستان کلاله، استان گلستان
4آموزگار، اداره آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه، استان گلستان
5آموزگار، اداره آموزش و پرورش شهرستان کلاله، استان گلستان
چکیده فارسی: کارورزی ابزاری برای تبدیل تیوری به عمل و همچنین تلاشی برای ایجاد پیوندهایی بین محیط عملی و مراکز آموزشی است برای انجام کنکاش شغلی نیز کارورزی از بقیه گزینهها مناسبتر است واضح است که هرگز نمیتوان از طریق مطالعه یا گفتوگو با افراد مطلع به اطلاعات کافی و مورد نیاز برای کنکاش شغلی دست یافت کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به فرد اجازه میدهد بهترین نتیجهگیریها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه شغلی، انجام دهید در ضمن کارورزی ممکن است به کارورز مهارت هایی را بیاموزد که ممکن است دارای آنها نباشد هدف نوشتار حاضر آسیب شناسی کارورزی در نظام تربیت معلم ایران می باشد که جهت تحقق این موضوع، مولفه هایی چون تاریخچه کارورزی در ایران، کاربرد کارورزی در نظام تربیت معلم، ضرورت توجه به تربیت معلم از طریق کارورزی در ایران و جهان و مورد مداقه قرار خواهند گرفت از این رو روش غالب در این مقاله، روش کتابخانه ای و با استفاده از ابزار فیش برداری اقدام به جمع آوری اطلاعات و داده های لازم خواهد شد