نویسندگان:
حسین شکرکن1 ، علی عبدی2 ، افشار جعفرنیا3 .2استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
3دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه پیام نور کرمانشاه
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی رابطه میان توانمندسازی روانشناختی و خودکارآمدی شغلی در معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بدره بود روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی 135 نفر شهرستان بدره در سال تحصیلی 95 96 بود که تعداد 100 نفر از آنها به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند برای جمعآوری داده از پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی استاندارد اسپریتزر و خودکارآمدی شرر و همکاران استفاده شد همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها از همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد با توجه به مقادیر t و سطح معنیداری آن باز هم میتوان نتیجه گرفت متغیر توانمندسازی تاثیر آماری معنیداری بر خودکارآمدی خواهد داشت ضریب استاندارد شده بتا نشان میدهد تغییر یک واحد انحراف استاندارد در متغیر توانمندسازی باعث تغییر 0/631 واحد انحراف استاندارد در متغیر خودکارآمدی خواهد شد