نویسندگان:
بهرام صالح صدق پور1 ، علی حکیم زاده اردکانی2 ، ابوالقاسم عاصی مذنب3 ، محمدحسن گرامی4 .1عضو هیأت علمی دانشگاه شهید رجائی
2دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی یزد ایران
3عضو هیات علمی گروه علوم قرآن واحد یزد دانشگاه آزاد اسلامی یزد ایران هییت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد
4مدرس دانشگاه فرهنگیان یزد ایران
چکیده فارسی: بررسی کارآمدی آموزش معناگرایی اسلامی بر عزت نفس دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هدف از مطالعه حاضر بود در پژوهش حاضر از روش مداخله ای به صورت نیمه ازمایشی یا طرح پیش آزمون پس ازمون با یک گروه کنترل استفاده گردید جامعه آماری شامل تمامی دانشجویانی بود که نمره عزت نفس آنها پایین تر از میانه عزت نفس بقیه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد 662 نفر بود با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای 30 نفر به عنوان آماری تحقیق انتخاب و از پرسشنامه مسیولیت پذیری در خانه و مدرسه کردلو 1389 به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات استفاده گردید از بسته آموزشی معناگرایی اسلامی شامل: بی توجهی، به دستورات دینی عامل اصلی مشکلات، صبر، توکل، عفو، ذکر و عبادت خودشناسی و خداشناسی توبه و بازگشت که براساس قرآن مربوطه تهیه شده استفاده و در 8 جلسه 120 دقیقه ای به گروه ازمایش ارایه گردید از آزمون تحلیل کورایانس چند متغیره برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد یافته ها حاکی از تاثیر معنی داری آموزش معناگرایی اسلامی بر دانشجویان بود