نویسندگان:
علی اکبر امینبی دختی1 ، علی حکیم زاده اردکانی2 ، ابوالقاسم عاصی مذنب3 ، محمدحسن گرامی4 .1- عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان،
2دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی یزد ایران
3عضو هیات علمی گروه علوم قرآن واحد یزد دانشگاه آزاد اسلامی یزد ایران هییت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد
4مدرس دانشگاه فرهنگیان یزد ایران
چکیده فارسی: هدف از مطالعه حاضر تعیین اثربخشی آموزش معناگرایی اسلامی بر مسیولیت پذیری دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود پژوهش از نوع مداخله ای و به روش نیمه ازمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با یک گروه کنترل انجام گرفت جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 94 95 بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای 30 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه مسیولیت پذیری دانشجویان در خانه و مدرسه کردلو 1389 بود بسته آموزشی معناگرایی اسلامی بود شناخت ریشه مشکلات بر اثر بی توجهی به دستورات دینی، صبر، توکل، عفو، ذکر و عبادت، خودشنواسی خداشناسی ، توبه و بازگشت که براساس قرآن و تفاسیر مربوطه تهیه شده است در 8 جلسه 120 دقیقه ای به گروه آزمایش ارایه شد در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کورایانس چند متغیره استفاده شد یافته ها: نتایج، معرف تاثیر معنی دار آموزش معناگرایی اسلامی بر مسیولیت پذیری دانشجویان بود