نویسندگان:
غلامرضا عباسیان1 ، محسن ذوالقدر نسب2 ، فاطمه محشوریان3 ، فریبا مهری4 .1دانشگاه امام علی، تهران
2دکتری مدیریت آموزشی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی
3کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، مسیول کتابخانه پردیس شهید مقصودی همدان
4کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، مسیول کتابخانه مجتمع فرهنگی ولیعصر عج همدان
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر مدرسه اخلاقی بر تربیت اخلاقی دانش اموزان از دیدگاه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان می باشد این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی است و جامعه ی آماری آن دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مقصودی همدان به تعداد 1169 نفر بودند، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی و براساس جدول مورگان تعداد 290 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ی محقق ساخته شامل 22 سوال بر اساس طیف 5 گزینه ای لیکرت بوده است که تاثیر مدرسه اخلاقی بر تربیت اخلاقی دانش آموزان را از دیدگاه دانشجو معلمان سنجیده است تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که از دیدگاه دانشجو معلمان مدرسه اخلاقی و مولفه های آن پاسخ گویی، آراستگی، قانون پذیری، پیش بینی پذیری و ممیزی اخلاقی تصمیم ها، اقدامات و فرایندها بر روی تربیت اخلاقی دانش آموزان تاثیر مثبت و معنی داری دارد همچنین با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد که مولفه ی مسیولیت پذیری مدرسه از دیدگاه دانشجو معلمان در حد متوسط می تواند در تربیت اخلاقی دانش آموزان تاثیرگذار باشد