نویسندگان:
سید عزیز آرمن1 ، مینا تقدیسی یزدی2 .1دانشگاه شهیدچمران اهواز
2کارشناسی ارشد ادبیات کودک و نوجوان
چکیده فارسی: به دلیل تغییرات اقتصادی اجتماعی و فناوری زیادی که پس از قرن بیستم در جوامع بشری وجود آمده است متفکران تذکر داده اند جوامع که بخواهند از فرصت های ناشی از تحولات به نفع خود سود جویند و ا زعمده چالش های احتمالی برایند باید جامعه مطلوب خود را پیش بینی کنند و برای رسیدن به آن بسترسازی نمایند جاروس 2008، به نقل از فریوه ص 102 به طور قطع ایجاد فرصت های یادگیری و نتیجه حاصل از آن می تواند باعث شود مردم در کنترل چالش های ذکر شده موفق از عمل کنند، بدیهی است در تحقق این امر نظام اموزشی به ویژه آموزش عالی و در جهان موسسات آن، دانشگاه نقش بارزی دارد یونسکو 1376: 30 یکی از مهم ترین ابزارهای آموزشعالی در این عرصه برنامه درسی است با بررسی وضعیت کنونی جامعه می توان نتیجه گرفت که به طور جدی در نظر گرفت تربیت اخلاقی در تدوین برنامه درسی یک ضرورت است و این مهم باید با هدف ایجاد جامعه ای که تربیت اخلاقی فردی و اجتماعی در آموزش های آن نهادینه شدهاست انجام پذیرد و بالاترین نقش را در اجرای آن اساتید و موافقان کتب درسی ایفا می کنند