نویسندگان:
غلامحسین رحیمیدوست1 ، محمد قاسمی پیربلوطی2 ، فروزان امرایی3 ، محمد نیکخواه4 ، ویدا حسن پور5 .1عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهرکرد، گروه روانشناسی ،شهرکرد ، ایران
3دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهرکرد، گروه روانشناسی ،شهرکرد ، ایران
4استاد یار دانشگاه فرهنگیان شهرکرد
5کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی نویسنده مسیول
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت با اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان لرستانمی پردازد این پژوهش از نوع توصیفی و به روش همبستگی است جامعه آماری کلیه دانش آموزان مقطع دبیرستان استانلرستان بودند نمونه آماری 206 پسر و 178 دختر دانش آموز بودند که به صورت نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه های اعتیاد به اینترنت یانگ IAT و پرسشنامه SCL –90 R می باشد در اینپژوهش 9 فرضیه بر اساس یک مدل مفهومی مورد بررسی قرار گرفت نتایج تحلیل رگرسیون و ماتریس همبستگی نشانداد که بین اعتیاد به اینترنت و هر یک از اختلالات رفتاری افسردگی ، میزان اضطراب ، پرخاشگری ،حساسیت در روابط بینفردی ، شکایت های جسمانی ، وسواس به جز ترس مرضی و روان پریشی، رابطه مثبت معناداری وجود دارد و این متغیرهایبالینی می توانند 47 درصد اعتیاد به اینترنت را پیش بینی کنند