نویسندگان:
امراله عفتنژاد1 ، اکبر ابراهیمی گندمانی2 ، میترا غلامی3 ، پرنیان پورسردار4 .1کارشناس ارشد گروه کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه شیراز
2آموزگار دوره ی ابتدایی
3آموزگار دوره ی ابتدایی
4آموزگار دوره ی ابتدایی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تعیین اثربخشی روش تدریس یادگیری مشارکتی بر پایستگی تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی بخشش خانمیرزا انجام شد روش تحقیق پژوهش حاضر نیمه آزمایشی و با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل صورت گرفت جامعه آماری را کل دانش آموزان دوره ابتدایی بخش خانمیرزا که در سال تحصیلی 95 96 مشغول به تحصیل بودند بخشش خانمیرزا به دوقسمت شرقی و غربی تقسیم گردید و تعداد 24 نفر از طریق نمونه گیری خوشه ای تصادفی در پژوهش لحاظ شدند روش تدریس یادگیری مشارکتی برای گروه آزمایش در هشت جلسه و روش تدریس متداول برای گروه کنترل اعمال شد جهت جمع آوری داده ها از آزمون مقیاس پایستگی تحصیلی مارتین و مارش 2008 همچنین برای تجزیه تحلیل داده ها از آزمون کواریانس تک متغیره استفاده شد نتایج نشان داد که با توجه به میانگین نمرات پیش آزمون وپس آزمون و مقایسه آنها با گروه کنترل میزان پایستگی تحصیلی دانش آموزان افزایش یافته بود