نویسندگان:
سید داود حسینی نسب1 ، حشمت آل نجف.2 ، غلامرضا عزیزی.3 .1عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز
2انشجوی کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدساوه
3دکترای مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
چکیده فارسی: آموزش وسیلهای برای شناسایی مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و پی بردن به راهحلهای مناسب برای آنها است از طرف دیگر، نظام آموزشی هر کشور از نظر نیروی انسانی و مشاغل ایجاد شده در آن، بالاترین نسبت را در میان سازمانها و دستگاههای دولتی دارد بر این اساس نظام آموزشی را میتوان پیچیدهترین زیر نظامهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منظور داشت با توجه به گستردگی و پوشش وسیع فعالیتهای نظام آموزشی، ارزیابی سازمانهای آموزشی، ارزیابی برنامهها، ارزیابی کارکنان و ارزیابی خدماتآنها میتواند نقش موثری در فراهم آوردن کیفیت آموزشی داشته باشد و همچنین با توجه اینکه نظام آموزشی وظیفه بسیار سنگینی را بر عهده دارد و لازم است در طراحی و اجرای فعالیتهای آن، از مطلوبترین شیوهها استفاده کرد هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی داده پردازی ایران با استفاده از الگوی سیپ جهت تعمیم آن به نحوه عملکرد آموزشی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد روش پژوهش: حاضر از نظر ماهیت موردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات و تحلیل ییمایشی مقطعی است نتایج : یکی از الگوهای ارزیابی که در نظامهای آموزشی کاربرد وسیعی دارد، الگوی ارزیابی سبیپ اسبت کشورهای متعددی برای ارزیابی نظامهای خود به ویژه نظام آموزشی از این الگو استفاده میکنند و کاربست این الگو منجر به بهره وری آموزش و یافتن ابهام عملکرد آموزشی آن ها شده است در این پژوهش به دنبال آن هستیم که با استفاده از الگوی سیپ که یکی از شیوههایی است که به کمک آن میتوان عملکرد آموزشی را به طور مطلوب در مرکز آموزش علمی کاربردی داده پردازی ایران ارزیابی کرد و عملکرد آموزشی مرکز آموزش علمبی کاربردی – داده پردازی ایران در تمام مولفه های ارزیابی شده بر اساس الگوی سیپ شامل زمینه، درونداد، فرآیند و محصول را مورد بررسی قرار می دهد