نویسندگان:
فرج پورفرجی1 ، مرتضی قاسمپور2 ، صادق تقی لو3 .1کارشناس ارشد روانشناسی تربتی
2دانشجوی ارشد
3عضو هیات علمی دانشگاه گیلان
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف ارزیابی اثر بخشی مسیر شغلی سازه گرا بر انطباق پذیری مسیر شغلی دانش آموزان دختر استان تهران روش پژوهشی آزمایشی دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون و جامعه آماری همه دانش آموزان دختر پایه دوره اول متوسطه بود که در سال 94 95 در استان تهران مشغول به تحصیل بودند از مبان آنها به روش نمونه گیری خوشه ای، ابتدا یک دبیرستان و سپس 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند ابزارهای سنجش، شامل پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی با زبر مقیاس های عاطفی، اجتماعی و آموزشی سین ها و سینگ، 1997 و مقیاس ها خود کارآمدی عمومی شرر و همکاران، 1982 بود گروه آموزشی در 8 جلسه 90 دقیقه ای مشاوره گروهی راه حل محور شرکت کردند در حالی که گروه گواه هیچ مشاوره ایی دریافت نکردند با استفاده از آزمون تحلیل کو واریانس، پنج فرضیه پژوهش مورد آزمون قرار گرفت نتایج نشان داد که به کارگیری مشاوره گروهی میزان سازگاری و انطباق پذیری دانش آموزان را P<0/01 بهبود می بخشد اما در عملکرد عاطفی، تفاوت معنی داری بین گروه آزمایشی و گواه یافت نشد