نویسندگان:
فاطمه آروین فر1 ، رامین خرم2 ، پروین جباری3 .1کارشناس روان شناسی بالینی
2کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز
3کارشناس آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب
چکیده فارسی: هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز می باشد جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز در سال 1393 میباشد که تعداد آنان 326 نفر است از این بین تعداد دانشجو به روش تصادفی انتخاب شدند به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه شادکامی آکسفورد استفاده شد معدل دانشجویان نیز به عنوان معیار پیشرفت تحصیلی انتخاب گردید داده پس از جمع آوری به وسیله نرم افزارSPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند یافته های پژوهش نشان داد که بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد