نویسندگان:
غلامرضا خجسته مهر1 ، نازنین امانیان2 ، پریسا نعیمیان منفرد3 .1عضو هیات علمی گروه مشاوره داشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز،اهواز،ایران
2گروه تربیت بدنی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه کرمانشاه ایران
3باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر استفاده از فن آوری نوین آموزشی بر رشد مهارت های حرکتی دانشجویان تربیت بدنی شهر کرمانشاه بود روش پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی است و از طرح پیش آزمون _ پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان دختر تربیت بدنی شهر کرمانشاه، سال تحصیلی94 1393 با دامنه ی سنی 29 تا 25 سال تشکیل داده اند برای انتخاب نمونه آماری از بین دانشجویانی که علاقه مند به شرکت در پژوهش باشند و از نظر ساعات تعیین شده برای حضور در جلسات آموزش مشکلی نداشته باشند 40دانشجو به طور دسترس انتخاب می گردد و سپس به دو گروه 20 نفره تقسیم شدند آموزش و تمرین برای این پژوهش در 1 هفته پی در پی انجام شد گروه ها دوبار در هفته در داخل کارگاه کامپیوتر به مدت 45 دقیقه آموزش دیدند آموزش به وسیله بازی رایانه ای شبیه سازی بسکتبال NBA2K11 ارائه گردید برای ارزیابی مهارت حرکتی شرکت کننده ها، از روش نمره گذاری مورد استفاده در آزمون پرتاب آزاد بسکتبال ایفرد استفاده شد تحلیل دادهها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس نشان داد که میانگین نمرات مهارت های حرکتی در گروه آزمایش به طور معناداری افزایش یافته است