نویسندگان:
فاطمه لیامی1 ، فریبا فروزانفر2 .1کارشناس روانشناسی بالینی مرکز مشاوره پرورشی بنیاد شهید اهواز،اهواز،ایران
2دکترای برنامه درسی
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی تأثیر برنامه درسی هنر با بهرهگیری از کاردستی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه چهارم شهرستان کرج بود تحقیق به صورت نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل انجام شد نمونه آماری تحقیق 30 دانش آموز دختر پایه چهارم از دو مدرسه بطور تصادفی خوشهای انتخاب شدند، و پیش آزمون خلاقیت تورنس فرم الف اجرا شد سپس 15 نفر به عنوان گروه آزمایش و 15 نفر به عنوان گروه کنترل تقسیم شدند آنگاه فعالیت هنری کاردستی بر روی گروه آزمایش اجرا شد و در پایان دوره، بار دیگر همگی به وسیله آزمون خلاقیت تورنس فرم الف ارزیابی شدند برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t مستقل استفاده شد یافته های این پژوهش در مجموع اعتبار و اعتمادپذیری فعالیت های هنری را در خلاقیت و مؤلفه های آن سیالی، ابتکار، انعطاف پذیری و بسط مورد تأیید قرار داد