نویسندگان:
منیر کبیر1 ، نرگس حسنی مقدم2 .1منیر کبیر، سطح4 رشته فقه و اصول، پژوهشگر و مدرس جامعه الزهرا(س)
2معلم آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان کارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر ، به بررسی تاثیر رضایت شغلی و ویژگیهای فردی بر میزان شادمانی در میان معلمانپرداخته است در این تحقیق که با روش پیمایش تحلیلی صورت گرفته است ، جامعه آماری آن معلمان شهر زنجان هستند که 360 نفر با روش نمونه گیری منظم به عنوان نمونه انتخاب گردیدند مطالعات اسنادی با توجه به منابع دینی و جامعه شناختی و روانشناختی انجام گرفته است و برای سنجش متغیر های تحقیق از پرسشنامه شادمانی آکسفورد ، پرسشنامه رضایت شغلی روت و پرسشنامه ی محقق ساخت ویژگیهای فردی استفاده گردیده ایت در این تحقیق از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون ، آزمون تی ، آزمون one way رگرسیون تک متغیره و برای سنجش فرضیه های r=0/237 وSig=0/000 ومقطع تدریس r=0/125 و Sig= 0 018 و احساس رضایت شغلی r=0/435 وp<0/001 با شادمانی ارتباط مثبت و معنا دار دارند و بر اساس یافته های آمار توصیفی ،میانگین میزان شادمانی معلمان 3 13 در مقیای 1تا 5 محاسبه گردید