نویسندگان:
یحیی گردانی1 ، شبنم طلوعی2 .1Salman Farsi Univesity of Kazerun
2کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی
چکیده فارسی: هدف ازپژوهش حاضر تعیین ارتباط نوبت کاری والدین و شیوه های فرزند پروری با اعتیاد اینترنتی دانشآموزان بود جامعه مورد پژوهش تمامی کارکنان شاغل متاهل بیمارستان سینا بود 60 نفر به عنوان نمونهگرفته شد و دو گروه 30 نفره که متشکل از والدین نوبت کار و بدون نوبت کاری که فرزندان بالای 9 سالهر دو گروه از اینترنت استفاده میکردند انتخاب شدند روش پژوهش حاضر پس رویدادی از نوع علی مقایسه ای بود ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه شیوه های فرزندپروری بامریند/،پرسشنامه اعتیاداینترنتی/کیمبرلی یانگ/ بود داده های جمع آوری شده با روش تحلیل وارریانس چند متغییری و آزمون tبرای گروههای مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج نشان میدهد شیوه فرزند پروری سهل گیرانهدروالدین شیفت کاربه صورت معناداری بیشتراز والدین بدون شیفت بود، شیوه فرزند پروری مستبدانهدروالدین شیفت کاربه صورت معناداری بیشتراز والدین بدون شیفت بود، شیوه فرزند پروری مقتدرانهدروالدین شیفت کاروبدون شیفت تفاوت معناداری نداشت، اعتیاد به اینترنت دردانش آموزانی که،والدینشان شیفت کاراست به صورت معناداری بیشتراز اعتیاد به اینترنت دردانش آموزانی بود که، والدینبدون شیفت داشتند، مولفه های بارزبودن ، استفاده مفرط و انتظار دردانش آموزانی که، والدینشان شیفتکاراست به صورت معناداری بیشتراز اعتیاد به اینترنت دردانش آموزانی بود که، والدین بدون شیفتداشتند بین مولفه های اهمال کاری، فقدان کنترل و غفلت از زندگی اجتماعی دردوگروه تفاوت معناداریمشاهده نشد