نویسندگان:
زهراالسادات اردستانی1 ، مختار غزنوی2 ، الهام شریفی اصل3 ، بهزاد جاویدی4 ، بهمن نجارپور5 .1Kharazmi UNiversity
2دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبائی
3دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند
4دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی
5دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش از طریق لگوی آموزشی بر مهارت دست ورزی و کارگروهی دانش آموزان بهره منداز روش لگوی آموزشی در درس علوم پایه سوم ابتدایی در ناحیه یک تبریز در سال تحصیلی 94 93 بوده است بدینمنظور، در یک مطالعه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل، 40 نفر انتخاب شدند و در دوگروه آزمایشی آموزش با لگو و کنترل آموزش با روش سنتی قرار گرفتند قبل از اجرای آموزش با لگو، از گروه آزمایشی وکنترل، پیش آزمون توانایی دست روزی و توانایی کار گروهی به عمل آمد سپس، متغیر مستقل آموزش با لگو به گروهآزمایشی و آموزش به روش سنتی به گروه کنترل ارائه شد و از هر دو گروه، آزمون ، تونایی دست روزی و توانایی کارگروهی به عمل آمد، لازم به ذکر است که روایی پرسشنامه ها تایید و پایایی آن در تحقیق حاضر مورد اطمینان قرار گرفتهاست جهت تجزیه تحلیل اطلاعات، از روشهای آمار توصیفی میانگین، انحراف معیار و واریانس و آمار استنباطی تحلیلکواریانس یک متغیره استفاده شد اطلاعات حاصل با نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نشان داده شد کهآموزش از طریق لگوی آموزشی بر توانایی دست ورزی و کارگروهی دانش آموزان ابتدایی تاثیر مثبت و معناداری دارد