نویسندگان:
رامین حبیبی کلیبر1 ، ژاله بحرینی مطلق2 .1Azarbaijan Shahid Madani University
2آموزش و پرورش شهرستان دشتستان / دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان
چکیده فارسی: هدف از اجرای این پژوهش بررسی میزان تأثیرعکاسی کردن کودکان پیش دبستانی دختر و پسر بر ادراک دیداری آنها بود پژوهش به روش آزمایشی و با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه گواه اجرا گردید بدین منظور 56 نفر 28 نفر دختر و 28 نفر پسر از کودکان 6 7 ساله که درمراکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس ابتدایی ثبت نام نموده بودند به طور تصادفی انتخاب شدند داده ها از طریق آزمون پیشرفته ی ادراکی دیداری فراستیگ 1996 جمع آوری گردید در ابتدا از آزمودنی ها در گروه های آزمایش 14 دختر و 14 پسر و گروه کنترل 14 دختر و 14 پسر پیش آزمون به عمل آمد سپس آموزش عکاسی بر گروه آزمایش به مدت 12 هفته در 12 جلسه ی 60 دقیقه ای انجام گرفت و در نهایت از گروه های آزمایش و کنترل پس آزمون به عمل آمد نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد، بین ادراک بینایی آزمودنی های دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد