نویسندگان:
پریوش خاورزمینی1 ، آرزو فضلی2 ، نادره سهرابی3 ، سیده مریم حسینی4 .1Azarbaijan Shahid Madani University
2کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
3دکترای روانشناسی ، عضوهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
4دکترای روانشناسی ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
چکیده فارسی: پژوهش حاضر یک پژوهش تجربی و از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است جامعه آماری این پژوهش تمامی زنان خیانت دیده ای است که به دلیل آشفتگی های ناشی از اطلاع از خیانت همسر، در فاصله زمانی بهار 91 90 به مراکز مشاوره و روان درمانی شهر شیراز مراجعه کرده اند در پژوهش حاضر جهت نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده و 30 نفر انتخاب و در دوگروه کنترل و آزمایش جاگماری گردید از دو پرسشنامه مقیاس سازگاری اجتماعی SAS و مقیاس شادکامی آکسفورد اسمیت جهت جمع آوری اطلاعات، قبل و بعد از آموزش استفاده شد با توجه به نتایج پژوهش تفاوت مشاهده شده بین میانگین نمره باقی مانده شادکامی و سازگاری در دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ آماری معنادار است در نتیجه می توان گفت که آموزش مهارت های خود توانمندسازی بر شادکامی و سازگاری تاثیر معنادار دارد میزان این تاثیردر شادکامی 0 732 با توان آمارب 0 99 درسازگاری میزان این تاثیر 0 657 ب ا توان آماری 0 99 می باشد