نویسندگان:
رضا ناصری جهرمی1 ، نسرین بهرامی2 ، یوسف بهرامی3 .2دانشجوی کارشناسی روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور واحد سردشت
3کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه پیام نور استان گیلا
چکیده فارسی: هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین خود تنظیمی یادگیری و سازگاری عاطفی، اجتماعی، آموزشی در کاربران و غیر کاربران اینترنت در دانشجویان دانشگاه پیام نور سردشت می باشد جامعه پژوهش شامل کلیه 91 مشغول به تحصیل بوده اند، 100 نفر با روش نمونه گیری تصادفی دانشجویانی که در سال تحصیلی 90 نسبی از بین دانشجویان دختر و پسر انتخاب شدند روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خود تنظیمی یادگیری پتنریچ دی گروت و پرسشنامه سازگاری بل استفادهشده است برای تحلیل داده ها از آمارتوصیفی و آمار استنباطی همبستگی پیرسون و t‐test و تفاوت میانگین ها استفاده شده است نتایج این پژوهش نشان داده است که بین خود تنظیمی یادگیری و سازگاری در کاربران و غیر کاربران اینترنت دانشجویان دانشگاه پیام نور سردشت رابطه منفی معناداری وجود دارد، همچنین بین خود تنظیمی یادگیری و سازگاری درکاربران و غیر کاربران اینترنت دانشجویان دانشگاه پیام نور سردشت تفاوت معناداری وجود دارد