چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و خودکارآمدی با موفقیت شغلی مدیران مدارس شهر تهران است بدین منظور از بین مدیران مدارس شاغل در مناطق 19 گانه شهر تهران، 190 نفر 105 مرد و 85 زن به صورت تصادفی انتخاب شدند ابزارهای گردآوری داده ها شامل پرسشنامه شخصیتی آیزنک، پرسشنامه خودکارآمدی عمومی 10 GSE‐ و پرسشنامه موفقیت شغلی میرکمالی 1381 بود داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تحلیل شد نتایج نشان داد بین برونگرایی مدیران با موفقیت شغلی، روابط انسانی و رضایت کارکنان رابطه مثبت و معنی داری در سطح فرمول در متن اصلی مقاله وجود دارد و بین درونگرایی مدیران با موفقیت شغلی، انگیزش شغلی و خلاقیت و حل مساله رابطه مثبت و معنی داری در سطح فرمول در متن اصلی مقاله وجود دارد بین خودکارآمدی مدیران با موفقیت شغلی و مولفه های آنان رابطه مثبت و معنی داری در سطح فرمول در متن اصلی مقاله وجود دارد نتایج رگرسیون گام به گام مشخص کرد که برونگرایی و خودکارآمدی توانستند حدود 26 درصد واریانس موفقیت شغلی را تبیین کنند