نویسندگان:
مصطفی قادری1 ، کیومرث کریمی2 ، آزاد عبد.... پور3 ، بخمن کرد4 .2دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، گروه راهنمایی و مشاوره، مهاباد، ا
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، گروه آموزش ابتدایی، مهاباد، ایران
4دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، گروه آموزش ابتدایی، مهاباد، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ابعاد شخصیت نوروزگرایی، برونگرایی، تجربه پذیری، همسازی و وظیفه شناسی و نگرشهای صمیمانه بود سیصد و هفتاد دانشجوی دانشگاه پیام نور سنندج 120 پسر، 2 دختر با پر کردن پرسشنامه NEO‐ FFI و مقیاس سنجش نگرش های صمیمانه IAS_R در این پژوهش شرکت کردند نتایج پژوهش نشان داد که بین برونگرایی و نگرشهای صمیمانه همبستگی مثبت معن یدار وجود دارد بین همسازی و نگرشهای صمیمانه همبستگی مثبت معن یدار وجود دارد بین وظیفه شناسی و نگرشهای صمیمانه همبستگی مثبت معنی دار وجود دارد ابعاد شخصیت شکل گیری نگرش های صمیمانه را تحت تاثیرقرار می دهد و می توان این نگرش ها را در نقشه مفهومی مدل پنج عامل بزرگ شخصیت جای داد