نویسندگان:
رحیم بدری گرگری1 ، زهرا بیابانی2 ، مرضیه صدوقی توپکانلو3 ، فاطمه رضایی4 .2فارغ التحصیل رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان بجنورد،بجنورد،ایران
3فارغ التحصیل رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان بجنورد،بجنورد،ایران
4فارغ التحصیل کارشنارسی ارشد روانشناسی بالینی بجنورد،بجنورد،ایران
چکیده فارسی: روش های تدریس خلاق مزایا، موانع و راهبردها روش های سنتی تدریس به ویژه در سطوح دبیرستانی، با رویکردهای مبتنی بر یادگیری بزرگسالان تنظیم شده است این نوعتدریس، دانش آموزان را قادر می سازد تا مالکیت یادگیری خود را به دست گیرند و با استفاده از رویکردی جامع و مستقل کارکنند، اما در روش تدریس مبتنی بر فعالیت های خلاقانه، دانش آموزان تشویق می شوند تا به روش های جایگزین مدل های سنتییادگیری بیاندیشند در این روش تلاش بر آن است که دانشآموز در روند تعلیم درگیر شود و معلم با استفاده از ابزارهای متعدد وچندرسانهای همراه با استراتژی های از پیش طراحی شده، فضای کلاس را به سمت تعامل دوجانبه و پرورش خلاقیت دانش آموزانسوق دهد شاید بتوان یکی از مهم ترین کارکردهای این روش را در این دانست که دانش آموز به چشمانداز روشنی از کارکرد آتیآنچه که می آموزد، می رسد و می داند که این دانش، در زندگی واقعی او چه کاربردی دارد در این مقاله به اهداف تدریس خلاقانه، عوامل موثر بر آن، راهبردهای تدریس خلاقانه، ویژگی های مربی خلاق، استراتژی مدیریت کلاس و استفاده از کمک آموزشی هایچندگانه پرداخته شده است