نویسندگان:
سارا اسدپور1 ، طیبه قائمی2 ، کیانا شاقاسی رودی3 ، پروین دادمند4 .1Shahid bahonar univercity
2دانشجو کارشناسی آموزش زبان انگلیسی، پردیس الزهرا سمنان، سمنان، ایران
3دانشجو کارشناسی آموزش زبان انگلیسی، پردیس الزهرا سمنان، سمنان، ایران
4دانشجو کارشناسی آموزش زبان انگلیسی، پردیس الزهرا سمنان، سمنان، ایران
چکیده فارسی: تربیت شامل ایجاد یا فعلیت بخشیدن هر نوع کمالی در انسان می شود که مطلوبیت و ارزش داشته باشد این کمال گاهی جنبهشناختی دارد که به دانش،شناخت و آگاهی انسان مربوط می شود گاهی نیز جنبه کنشی یا حرکتی دارد که به رفتارها و اعمالعینی انسان که اغلب دارای مظاهر جسمانی هستند مربوط می شود و بالاخره گاهی جنبه گرایشی یا عاطفی دارد که بانگرش،اعتقاد،ایمان و علایق،احساسات انسان مرتبط است این پژوهش به لحاظ هدف جزءتحقیقات کاربردی است که با روشکتابخانه ای مروری انجام گرفته است تربیت در جریان زندگی انسان نقش مهم و اساسی دارد ارائه یک تعریف جامع و مانع ازتربیت قدری مشکل به نظر میرسد به همین دلیل اغلب کسانی که در این راه تلاش کرده یا می کنند،بالاخره یا به تعریفتجویزی یا قیدی از تربیت روی می آورند و یا مانند فلاسفه پیرو مکتب تحلیل زبان به جای تعریف معین از تربیت به تحلیل وتبیین مفهوم آن با توجه به مصادیق می پردازند