نویسندگان:
مهناز کرمی1 ، سیده زینب صفیه زاده2 ، محمد مکوندی3 .1philosophy of education, Ministry of Education
2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان واحداروندآبادان
چکیده فارسی: محرک یا نیروی کلیدی برای عملکرد موثرهرسازمان یا سیستم، نظم و انضباط نیروی کار آن است در سیستم مدرسه یا محیطدانشگاهی ، دستیابی به موفقیت برای معلم و دانش آموزان و همچنین عملکرد با کیفیت ، بدون نظم غیرممکن است هدف از بررسیاین موضوع ، چگونگی ایجاد مدرسه ایی شاد بادانش آموزان منظم و کشف راهکارهای مناسب برای حل این مسئله برای بهبود فرایندیاددهی یادگیری می باشد البته این نظم و انضباط نه تنها داخل مدرسه ،بلکه کارهای خارج از مدرسه رانیزتحت الشعاع قرارمیدهدباعث میشود دانش آموزانی باایمان ،مشتاق به درس و مدرسه و درآینده توانمند روی کاربیایند اگرهرشخصی درهرمرحله اززندگی که هست نظم و انضباط داشته باشد موفقیت درانتظاراوست می دانیم که اگر به آموزش و پرورش به دیدواقعی نگاه کنیم وبهآن اهمیت دهیم باعث پیشرفت جامعه می شود و شاید درکشورهای توسعه یافته آموزش و پرورس آنها دلیل پیشرفت آنهابودهاست برنامه ریزی مناسب و بودن نظم و انضباط درمدارس و جهت داربودن آموزش و پرورش باعث به ثمررسیدن اهداف ازپیشتعییت شده جامعه می شود