نویسندگان:
افروغ سادات افتخاری شهری1 ، کبری تقی زاده2 .1Islamic Azad University
2دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، اقتصاد انرژی، دانشگاه محقق اردبیلی
چکیده فارسی: در عصر ارتباطات واطلاعات، فضای مجازی به سمتی پیش می رود که دنیای مجازی به موازات دنیای واقعی و حتی بالاتر از آن خودرا به زندگی بشر تحمیل کرده است از مهم ترین بخش های هر کشور در این عرصه که شامل تولید واردات، صادرات و سایر تعاملاتبین المللی است که متکی به شبکه های جهانی است، بخش های اقتصادی هر کشور،بخصوص نظام پولی و بانکی است در کشور مانیز این امر مستثنی نبوده و از آنجا که در معرض دشمن در شرایط حقیقی و در فضای سایبر قرار دارد، می بایست تمهیدات لازماندیشیده شود و به مرحله اجرا در آید اقتصاد مقاومتی که توانایی مقابله با شوکهای وارده بر اقتصاد را دارد،از سوی مقام معظمرهبری در سال ۱۳۸۹ اعلام وجود تاکید قرار گرفت خود می تواند در چارچوب کلی اقتصادی توانایی عبور از انواع بحران های اقتصادیرا داشته باشد در این میان رسانه ها می توانند با اتخاذ سیاست های مناسب مانند آموزش سواد رسانه ای کمک زیادی به بسترسازیو تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه کنند