نویسندگان:
مرضیه احمدی1 ، محمد نیکخواه2 ، نیلوفر هیبتی3 ، هانیه منصوری4 ، فروغ عباسی5 .1Department of Educational Management, Marvdasht Branch, Islamic Azad University, Marvdasht, Iran
2هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
3دانشجو کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان ،شهید باهنر شهرکرد، ایران
4دانشجو کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان ،شهید باهنر شهرکرد، ایران
5دانشجو کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان ،شهید باهنر شهرکرد، ایران
چکیده فارسی: آموزش آنلاین، فرصتی بی بدیل برای رویارویی با محدودیت های آموزش حضوری، تحقق آرمان آموزش برای همه و زمینه سازیبرای توسعه پایدار و متوازن است پژوهش حاضر، با هدف تحلیل و بررسی ویژگی های آموزش آنلاین مدارس است برای آموزشآنلاین معلمان، میتوان از ابزارها و پلتفرم های آموزشی مختلف استفاده کرد برخی از این پلتفرم ها شامل محتوای آموزشیتعاملی، کلاسهای مجازی، وبینارها، ویدئوهای آموزشی و سایر منابع آموزشی مفید هستند علاوه بر این، ارتباطات آنلاینی مانندجلسات ویدئویی، ایمیل و چت ها می تواند برای تعامل بین معلمان و دانشآموزان مورد استفاده قرار گیرد برخی از فواید آموزشآنلاین برای معلمان شامل امکان سفارشی کردن آموزش بر اساس نیازهای خاص، همکاری با اعضای دیگر از طریق ابزارهایهمکاری آنلاین و امکان دسترسی به منابع آموزشی و جدید روز هستند گزینه های آموزشی آنلاین در دسترس معلمان به وسعتوسیعی می باشد و هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود هستند توصیه می شود تا با تحقیقات دقیق و آشناییبا نیازهای خود، بهترین گزینه آموزش آنلاین را برای خود انتخاب کنید