نویسندگان:
هوشنگ گراوند1 ، سمیه صمصامی نژاد2 ، شهلا صمصامی نژاد3 .2کارشناسی روانشناسی عمومی ، دانشگاه زنجان
3کارشناسی الهیات ومعارف اسلامی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
چکیده فارسی: این پژوهش به بررسی چگونگی تربیت دینی کودکان و نوجوانان در مدارس می پردازد سلامت معنوی برای فرآیند پیمایش در تجارب زندگی ضروری است و در دوره تحصیلات تکمیلی و سایر مراحل زندگی که بر آن تاثیر می گذارد، اهمیت بیشتری پیدا می کند دانش آموزان در محیط مناسب، فرصت هایی برای ارتباط با تعدادی از روحانیون از سنت های مختلف، بزرگان بومی، گروه های مذهبی فعال و سایر منابع مرتبط مرتبط با دانشگاه دارند با این حال، کسانی که احساس راحتی کمتری در ملاقات با ارائه دهنده مراقبت معنوی دارند که نشان دهنده یک سنت اعتقادی خاص است، می توانند گزینه های موجود را بیشتر مورد بحث قرار دهند مراقبت معنوی، در نهایت، مراقبت های شخص محور را ارائه می دهد و مراقبت هایی را ارائه می دهد که به ویژگی های ارزش ها و سنت های شخصی توجه دارد نتایج نشان داد که سلامت معنوی بین جنبه های جسمی، روانی و اجتماعی زندگی انسان تعادل ایجاد می کند و اگر دانش آموزان بخواهند به عنوان شهروندانی شایسته جهانی عمل کنند، باید تاثیر عمیق دین بر تاریخ، سیاست، جامعه و فرهنگ را درک کنند