نویسندگان:
محمد حسین شهبازی1 ، معصومع رضائی2 ، سیروس جعفری ظفرآبادی3 .1دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، ایران.
2دانشجوی دکترای تخصصی فقه و مبانی حقوق اسلامی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی
3استادیار گروه تربیت بدنی وعلوم ورزشی دانشگاه پیام نور لرستان
چکیده فارسی: چنانکه جسم انسان نیازها و احتیاجات گوناگونی همچون غذا خوردن دارد روح و روان انسان نیز نیازمندی هایی دارد تفریح و شادابی غذای روح آدمی است که موجب فرح و انبساط خاطر و آرامش روانی می شود اسلام و فقهای ما هیچ گونه مخالفتی با این موضوع ندارند و تا آنجا که این تفریحات باعث ضرر به انسان و همنوع او نشود هیچ مانعی برای آن آورده نشده است در این پژوهش سعی شده است ابتدا به تعاریف و مفاهیم پرداخته شده و در ادامه تفریحات ناسالم را از دیدگاه فقهی مورد بررسی قرار داده و در مورد آن ها بحث کرده ایم در این پژوهش که با تکیه بر روش کتابخانه ای گردآوری شده است هدف اصلی ما بررسی فقهی و جسمانی موضوع باتکیه بر کتب فقهی می باشد موضوع پژوهش از آن جهت اهمیت دارد که امروزه جوانان ما با دورهمی های شاد وگاها پر مخاطره باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران و به خطر انداختن سلامت جسمانی خود ودیگران می شوند